Ik ontvang de sms-code niet

Vervelend dat je de sms-code niet ontvangt. Dan kan het volgende aan de hand zijn:

1. De sms-code wordt naar een ander telefoonnummer gestuurd

Zo controleert je of het juiste telefoonnummer geregistreerd staat bij DigiD:

  • Ga naar de website www.digid.nl
  • Klik rechtsboven op Inloggen Mijn DigiD
  • Selecteer de optie Ik wil inloggen met gebruikersnaam en wachtwoord
  • Vul je gebruikersnaam en wachtwoord in en klik op Inloggen
  • Ga naar Persoonlijke gegevens en controleer welk telefoonnummer geregistreerd staat
  • Is het telefoonnummer niet juist? Klik op Telefoonnummer wijzigen.
  • Heb je het telefoonnummer aangepast? Dan ontvang je binnen een paar dagen (meestal 3 werkdagen) een brief van DigiD met daarin de activeringscode. Volg de instructies op de brief om de sms-controle te activeren.

2. Je hebt de sms-controle nog niet geactiveerd

Weet je zeker dat je Controle via sms geactiveerd hebt bij DigiD? Zo controleer je dit:

  • Ga naar de website www.digid.nl 
  • Klik rechtsboven op Inloggen Mijn DigiD
  • Selecteer de optie: Ik wil inloggen met gebruikersnaam en wachtwoord.
  • Vul je gebruikersnaam en wachtwoord in en klik op Inloggen
  • Ga naar Controle via sms en kijk of deze op Actief staat.
  • Staat deze op Actief? Je kunt vanaf nu inloggen op Mijn VGZbewuzt met de sms-controle
  • Staat deze op InactiefBekijk dan de uitlegpagina waarop we uitleggen hoe je de sms-controle activeert.

Heb je een andere vraag over inloggen?