Zorgkostenfactuur
Je vindt meer informatie in Mijn VGZbewuzt en de VGZbewuzt app
- Alle zorgkostenfacturen bij elkaar
- Een compleet overzicht van je verbruikte zorg
- De huidige stand van je eigen risico

Veelgestelde vragen over de zorgkostenfactuur
Hoe kan het dat ik moet betalen?
Het kan dat je geld moet betalen. En soms helaas ook meer dan verwacht. Dit kan verschillende redenen hebben. Bijvoorbeeld kosten van je eigen risico. Of omdat er een eigen bijdrage is voor jouw zorg. We hebben de belangrijkste redenen voor jou op een rij gezet.
Ik kan de rekening niet betalen, en nu?
Het kan zijn dat je verrast bent door de zorgkostenfactuur. Of is je financiële situatie op dit moment misschien wat onzeker? Als je moeite hebt met betalen is dat erg vervelend en stressvol. Wij nemen die onzekerheid graag voor je weg. Er is vaak meer mogelijk dan je denkt.
Wat als ik het niet eens met de zorgkostenfactuur?
Ben je het niet eens met de reden waarom je kosten moet betalen? Of zie je iets vreemds in de gemaakte zorgkosten? Bijvoorbeeld een declaratie voor een behandeling die je niet hebt gehad? We zoeken het graag samen uit.
Ik herken de kosten niet, waar vind ik meer informatie?
Misschien is de omschrijving van de zorgkosten onduidelijk. Of herken je een zorgverlener niet. Door privacy mogen wij helaas niet alle informatie over de behandeling vermelden. In Mijn VGZbewuzt en in de VGZbewuzt app vind je deze informatie wel.
De zorgkosten van je medeverzekerde bekijken?
De hoofdverzekerde mag niet alle gegevens van het zorgverbruik van een medeverzekerde bekijken. Voor het ontcijferen van een zorgkostenfactuur kan dat soms lastig zijn. Vanaf 12 jaar kan de medeverzekerde hiervoor zelf inloggen in de Bewuzt app of Mijn Bewuzt. Wil je deze details toch inzien? Dan kan jouw medeverzekerde je hiervoor machtigen in Mijn Bewuzt onder kopje ‘Machtigen’.

- Supersnel declareren met een foto
- Bekijk hoeveel je nog vergoed krijgt
- Rekeningen meteen betalen met iDEAL