Cookie melding
X

Op vgzbewuzt.nl maken wij gebruik van cookies en technieken die hierop lijken

Wij gebruiken functionele cookies en analytische cookies. Deze kleine tekstbestanden maken onze website veilig en betrouwbaar, zorgen ervoor dat onze website goed werkt en stellen ons in staat inzichten te krijgen in onze bezoekers. Daarnaast maken wij gebruik van cookies om jouw bezoek aan onze website en onze communicatie met jou makkelijker en persoonlijker te maken en om onze dienstverlening te verbeteren. Hiermee kunnen wij, en derde partijen, jouw internetgedrag op vgzbewuzt.nl volgen en verzamelen. Zo kunnen we jou op onze website en op die van derden de informatie geven die het beste bij jou past.

Meer weten? Lees onze cookieverklaring.

Door op ‘accepteren’ te klikken ga je hiermee akkoord. We gaan uiteraard voorzichtig om met de gegevens die we verzamelen. Als je kiest voor ‘weigeren’ plaatsen wij alleen functionele en analytische cookies.

Accepteren
Weigeren

Wij staan voor jou klaar

Je kunt altijd bij ons terecht met jouw vragen. Zo vind je hieronder alvast het antwoord op de veelgestelde vragen. En natuurlijk staan onze medewerkers via de chat of aan de telefoon graag voor jou klaar als je er zelf niet uitkomt.

Veelgestelde vragen  Veelgestelde vragen per onderwerp

""

Stel je vraag aan chatbot Sam

  Regel het snel online

Zorgkosten terugvragen of betalen, een vergoeding opzoeken of je zorgverzekering controleren. Je regelt het zelf snel en veilig in de VGZbewuzt app of Mijn VGZbewuzt. 

  Toch liever telefonisch contact opnemen?

Kun je online niet vinden wat je zoekt? Neem dan contact met ons op. We helpen jou graag!

Verwachte drukte telefonie op donderdag

Bel vanuit de VGZbewuzt app

Het snelst en het makkelijkst bel je vanuit de app. Dan weten we wie je bent en hebben we jouw gegevens direct bij de hand.

Telefoonnummers

Kies hieronder het juiste telefoonnummer zodat wij jou zo goed mogelijk kunnen helpen. Bel je voor iemand anders? Dan hebben wij eerst toestemming nodig.

  • Ik heb een vraag over mijn zorgverzekering, een vergoeding of een betaling

    Neem contact met ons op
    Bel naar 088 - 131 01 39 (gebruikelijke belkosten)
    Maandag t/m vrijdag: 8.00 tot 18.00 uur
    Houd jouw klantnummer bij de hand.

    Bel je vanuit het buitenland?
    +31 88 131 13 11

    Zorg nodig in het buitenland die niet kan wachten tot je weer thuis bent? Bel dan met de VGZbewuzt Alarmcentrale: +31 40 297 58 90

  • Ik heb zorg in het buitenland nodig

    Bel direct met de VGZbewuzt Alarmcentrale:
    +31 40 297 58 90

    De VGZbewuzt Alarmcentrale staat 24 uur per dag en 7 dagen per week voor jou klaar.
  • Ik wil hulp bij het regelen en vinden van zorg

    In sommige situaties is het fijn om extra hulp te krijgen. Bijvoorbeeld als je op een wachtlijst staat en sneller geholpen wilt worden. Onze zorgadviseurs staan voor jou klaar met hulp en advies.
     
    Zij helpen jou graag bij:
    • Het verkorten van wachttijd (wachtlijstbemiddeling)
    • Het vinden van een (andere) zorgverlener
    • Regelen van een second opinion
    • Informatie over zorg in het buitenland
    • Ondersteuning voor mantelzorgers
    • Vinden en regelen van thuiszorg
    Je kunt onze zorgadviseurs op 2 manieren bereiken
    • Bel 088 - 131 16 11 (gebruikelijke belkosten). Maandag t/m vrijdag: 8.30 tot 17.00 uur.
    • Buiten werktijd kun je ons handige digitale formulier gebruiken. Je krijgt dan zo snel mogelijk een reactie van onze zorgadviseurs. 

  • Is naar VGZbewuzt bellen gratis?

    Voor bellen met VGZbewuzt betaal je jouw gebruikelijke belkosten. Bellen naar VGZbewuzt brengt dus geen extra kosten met zich mee.

    De klantenservice is op werkdagen bereikbaar op het nummer 088 - 131 01 39.
    Maandag t/m vrijdag: 8.00 tot 18.00 uur. Houd jouw klantnummer bij de hand.