VGZbewuzt zorgpas
Heb je een vraag over de VGZbewuzt zorgpas? Hieronder hebben we de meest gestelde vragen over de zorgpas voor je op een rijtje gezet.
Veelgestelde vragen
-
Je ontvangt bij je zorgverzekering een digitale zorgpas. Deze zetten wij na de ingangsdatum van je polis voor je klaar in de VGZbewuzt app. Zo heb je de pas altijd bij de hand. Wil je toch liever een zorgpas in je portemonnee? Dan kun je deze na de ingangsdatum van jouw zorgverzekering zelf aanvragen in de VGZbewuzt app of op Mijn VGZbewuzt.
Breng je in de tussentijd een bezoek aan een zorgverlener? Dan is het slim om je polis mee te nemen.
In de VGZbewuzt app vind je ook de informatie van je European Health Insurance Card (EHIC). Met een EHIC ben je in Europa verzekerd van spoedhulp. Deze digitale pas is geen officieel document. Soms vraagt een zorgverlener in het buitenland wel om een officieel document. Neem dan contact op met de VGZbewuzt Alarmcentrale via +31 40 297 58 90. Wij sturen dan een bewijs van verzekering naar de zorgverlener. Zo voorkom je dat je mogelijk kosten zelf moet voorschieten.
-
Je zorgpas met EHIC is meerdere jaren geldig. Verloopt je zorgpas? Dan zetten wij een nieuwe zorgpas voor je klaar in de VGZbewuzt app. Wil je liever een pasje thuis ontvangen? Dan kun je deze zelf gratis aanvragen via Mijn VGZbewuzt of de VGZbewuzt app.
-
Je vindt je polisnummer op je polis in de VGZbewuzt app en Mijn VGZbewuzt.
-
Geen punt! Met de VGZbewuzt app heb je altijd jouw zorgpas bij de hand.
Het komt voor dat zorgverleners in het buitenland je plastic zorgpas met EHIC willen zien. Als je toch een zorgpas thuis wilt ontvangen, kun je deze aanvragen via Mijn VGZbewuzt en de VGZbewuzt app. Of je doet het telefonisch, direct in het keuzemenu. Je nieuwe pas sturen wij dan binnen 5 werkdagen gratis op.
-
Je kunt de pas vernietigen. De verzekerde zal zelf een nieuwe zorgpas aanvragen.
-
Je kunt je pasje doorknippen en weggooien.